top of page

פטפוטי אותיות

סדרת מפגשים לרכישת כישורי שפה בסיסיים. בכל מפגש נכיר מילים ומשפטים שישמשו אותנו לשיח מותאם גיל ולבנייה הדרגתיות של כישורי השפה הדבורה. נשוחח על שם צליל וצורה של אות אחת. נכיר מילים ושמות שמשתמשים בצליל של האות, נתרגל כתיבה באוויר ועל לוח מחיק ונכין מילון מאויר או כתוב בהתאם לגיל ולרמה. במפגשים תשולב חשיפה ראשונית לספרות מקור ולשירים.

חלק א' וחלק ב'

חלק א'

מטרות:

  1. רכישה או חיזוק של ידע אלפבתי הכולל סדר אותיות, שמות האותיות, צורת האותיות, צליל האותיות ושימוש של האות במילים ובשמות.

  2. רכישת אוצר מילים בסיסי ומבני משפט פשוטים.

  3. רכישה או שכלול מיומנויות תקשורת חובקות עולם של דיון, שיח מכבד, הקשבה אמיתית, קשר עין, שפת גוף ותגובה עניינית. 
     

שלב למידה: ראשית קריאה

טווח גילאים: גילאי 7-9

שכבות לימוד: ב-ד

מספר משתתפים: 4-5 משתתפים

משך התכנית: שנת לימודים

התנהלות מפגש:

  1. סבב "מה נשמע?" שימוש חוזר במבני משפט המאפשרים הכרות בסיסית, חזרה על ימות שבוע, תאריך, אפיוני העונה וכדומה. מתן מקום לשיח פתוח בהתאם לידע קודם ולשיתוף חוויות מהשבוע גם בעברית על מנת לבנות את הקשר האישי, תחושת השייכות ואת מיומנויות ההקשבה והשיח.

  2. אות חדשה- נלמד שם, צורה, צליל ומילות מפתח של אות חדשה. נכתוב אותה באוויר ועל דף. כל אחד אחד יבחר מילת מפתח או יותר ויאייר ו/או יכתוב אותן.

  3. עבודת מילים- נכיר אוצר מילים שמשתמש באות החדשה ולקוח מתכניות העבודה של משרד החינוך. 

  4. חזרה- אחת לחמש אותיות נעצור, נחזור על כל האותיות שלמדנו וננסה לצרף צלילים למילים קצרות בכתיבה על לוח גיר ו/או במשחק. המילים לקוחות מתכנית העבודה של משרד החינוך ומשתמשות בכל פעם רק באותיות שכבר למדנו. 

  5. הקשבה בבית- כל סרטוני האותיות נמצאים בדף אתר שמלווה את הלמידה בסטודיו ובבית. 

  6. סיכום- בסוף השנה נבחר פעילות לסיכום הלמידה שלנו של איור, הקלטה או סרטון. 

חלק ב'

מטרות:

  1. רכישה או חיזוק של צלילים מורכבים בשפה האנגלית ושימוש בצלילים אלה בקריאה של ספרות מקור לילדים. 

  2. רכישת אוצר מילים ומבני משפט. 

  3. רכישה או שכלול מיומנויות תקשורת חובקות עולם של דיון, שיח מכבד, הקשבה אמיתית, קשר עין, שפת גוף ותגובה עניינית. 
     

שלב למידה: ראשית קריאה

טווח גילאים: גילאי 9-11

שכבות לימוד: ד'-ו'

מספר משתתפים: 2 משתתפים

משך התכנית: שנת לימודים

התנהלות מפגש:

  1. סבב "מה נשמע?" שימוש חוזר במבני משפט המאפשרים הכרות בסיסית, חזרה על ימות שבוע, תאריך, אפיוני העונה וכדומה. מתן מקום לשיח פתוח בהתאם לידע קודם ולשיתוף חוויות מהשבוע גם בעברית על מנת לבנות את הקשר האישי, תחושת השייכות ואת מיומנויות ההקשבה והשיח.

  2. צליל חדש- נלמד צליל או משפחת צלילים שמורכבים משתי אותיות.

  3. עבודת מילים- נכיר אוצר מילים שמשתמש בצליל החדש ולקוח מתכניות העבודה של משרד החינוך. לעתים נשוחח על המילים, נמצא מאפיינים מיוחדים בצורה ובהגייה שלהן ואם יתאים, ניתן גם תשומת לב מיוחדת לצורות הפעלים ולדפוסים שלהם מבלי להעמיס בשפה הדקדוקית. 

  4. איות- נתנסה בכתיבה משמיעה של מילים המשתמשות בצליל החדש ובצלילים נוספים שלמדנו. 

  5. קריאה- נבחר ספר ילדים או שיר קצר שמשתמש בצליל שלמדנו, נקרא להנאתנו, נאתר מילים שמשתמשות בצליל החדש ונבחר משימה מסכמת על הקריאה כגון הכנת עלילון, פוסטר, קולאז', הקלטה או סרטון. 

  6. סיכום- בסוף השנה נבחר פעילות לסיכום הלמידה שלנו כגון הכנת משחק, הקלטה או סרטון. 

טופס הרשמה
השאירו פרטים ואחזור אליכם

תודה! נהיה בקשר

    love2learn@languagearts.co.il    |   +972526044447    |   Haifa   |    Linkedin

bottom of page